/Files/images/DSC03548.JPG

Аналіз роботи з питань наступності між дошкільним закладом №7 «Золотий ключик» та Конотопською ЗОШ І –ІІІ ступенів № 5 у 2016-2017 році

Однією з актуальних проблем розвитку українського суспільства є побудова системи безперервної освіти. Вона зумовлена необхідністю створення умов для переходу дитини з дитячого садка в школу, який є важливим етапом її життя та пов'язаний не лише зі зміною середовища розвитку, а й із відповідними процесами самоусвідомлення, із зіткненням із новими проблемами, відкриттям у собі нових можливостей тощо. Усе це можливе за дотримання принципу наступності дошкільної та початкової освіти.

У Базовому компоненті дошкільної освіти та Державному стандарті початкової загаль­ної освіти визнається пріоритетність компетентнісного підходу до розв’язання основних завдань дошкільної та початкової ланок освіти. Ці документи покликані забезпечити поетапне становлення дитячої особистості, її фізичний, пізнавальний, соціальний, естетичний розвиток, набуття нею певного практичного досвіду, необ­хідного для використання у майбутньому житті.

Головною умовою забезпечення наступ­ності у вихованні і навчанні є спрямованість пе­дагогічного процесу дошкільного навчального закладу і початкової школи на всебічний розви­ток особистості дитини. З огляду на це необхід­ний зв'язок програм, методів і форм навчання в дошкільному навчальному закладі та початко­вій школі. Елементи навчальної діяльності, що формуються в процесі навчання на заняттях у дошкільному закладі, забезпечують успішність навчання в школі. А шкільне навчання має за­безпечити взаємозв'язок, розширення, погли­блення й удосконалення отриманих у дитячо­му садку знань, умінь і навичок.

За визначенням Д.Б. Ельконіна, дошкільний і молодший шкільний вік – це один період розвитку, що називається «дитинство». Вихователь і вчитель початкових класів також мають багато спільного, тому у них спільне родове ім`я – педагог.

Для забезпечення наступності між двома ланками освіти педагоги дошкільного закладу №7 «Золотий ключик» вважають за необхідне і важливе встановлення зв’язів між цілями та завданнями виховання, розвитку і навчання, оскільки «…школа не повинна вносити різкий перелам у життя дітей».

Адміністрацією ДНЗ та ЗОШ №5 був розроблений план співпраці ДНЗ та початкової школи на 2016-2017 н.р., який складався з розділів: організаційно-методична робота,організаційно-педагогічна робота, робота з батьками, психодіагностична- та корекційно-розвивальна робота.

Адміністацією ДНЗ видано наказ від 29.08.2016 № 82-а «Про перспективність і наступність у роботі дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №7 « Золотий ключик» і школи І-ІІІ ступенів №5 м.Конотоп»». Взаємодія між дошкільними навчальним закладом та ЗОШ №5 відбувається на основі укладеної угоди про співпрацю, у якій визначається мета співпраці, права і обов'язки дошкільного і загальноосвітнього навчального закладу. Для здійснення наступності між закладами складено, обговорено і затверджено річний план спільної роботи між дошкільним закладом та ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 , до якого внесені спільні заходи щодо організаційно-педагогічної роботи з проблеми готовності дітей до навчання в школі, проведення занять в дошкільному та шкільному підрозділах, консультації для педагогів та батьків з метою забезпечення наступності і перспективності освітнього процесу, соціокультурної адаптації дітей старшого дошкільного віку до умов навчання в початковій школі, їх всебічного гармонійного розвитку.

Основними учасниками співпраці є, безумовно, діти, адже саме для них учителі, вихователі, психологи, логопеди, батьки забезпечують повноцінний розвиток – як інтелектуальний, так і фізичний та психічний.

Основними завданнями співпраці ДНЗ і початкової школи ЗОШ №5 є:

* створення психолого-педагогічних умов, що забезпечують сприятливий перебіг процесу адаптації першокласників до шкільного навчання (природність переходу з дитячого саду в школу);

* поліпшення підготовки до навчання в школі 5-6 річних дітей;

* поглиблення інтересу до життя в школі;

* надання допомоги сім’ї в новій ситуації, що виникає при підготовці до навчання в школі і при вступі дитини до школи.

У своїй роботі педагоги ДНЗ та ЗОШ використовують наступний алгоритм роботи:

* -знайомство вчителів із майбутніми учнями. Відвідування груп у дошкільному закладі;

* -організація роботи спільного методичного об’єднання вчителів початкової школи та вихователів дитячого садка за участю методистів, заступників директорів, логопедів, психологів та інших спеціалістів;

* -проведення загальних батьківських зборів;

* -консультування батьків щодо готовності дітей до навчання в школі.

* -взаємовідвідування занять та уроків учителями початкової школи та вихователями;

* -екскурсія по школі вихованцями дитячого закладу;

* - спільні виховні заходи;

* - підготовка рекомендацій для батьків;

* - діагностування майбутніх першокласників;

* -підсумкові збори батьків майбутніх першокласників.

Співпраця ведеться за такими напрямками:

* організаційно-методична робота;

* організаційно-педагогічна робота;

* робота з дітьми, взаємодія дитячих колективів;

* робота вихователів та вчителів з батьками;

* робота психологічної та корекційної служб;

Щороку у вересні – жовтні бажаними гостями у перших класах є вихователі дитячого садка, які відвідують уроки своїх випускників, а квітень-травень – це період, коли вчителі майбутніх першокласників відвідують дитячий садочок, вивчають своїх майбутніх вихованців. Співпраця між педагогами, дітьми та батьками продовжується протягом усього навчального року. Вихователями відстежувалася результативність навчання випускників закладу та адаптація до умов школи. Вихователі відвідували уроки у 1-му класі, вчителі були присутні на заняттях та режимних моментах у групах старшого дошкільного віку

Протягом 2016-2017 навчального року у ДНЗ здійснена наступна робота за напрямками:

Організаційно-методична та організаційно-педагогічна робота:

* Засідання круглих столів:

· «Сучасні підходи до підготовки дітей до школи» (січень 2017)

· «Наступність в роботі ДНЗ та школи , шляхи її вирішення» (листопад 2016)

· «Використання інтерактивних методів розвитку та виховання в освітньо-виховному процесі ДНЗ» (березень 2017).

Під час спільного діалогу вчителі та вихователі ДНЗ вирішували актуальні питання щодо результативної реалізації запланованих заходів з наступності у роботі ДНЗ та початкової школи, впровадження Державних стандартів початкової освіти й Базового компоненту дошкільної освіти (нова редакція), здійснення психолого-педагогічного супроводу майбутніх першокласників.

Учасники круглого столу намагалися дати відповідь на запитання: наступність в роботі дитячого закладу та школи — це педагогіка партнерства чи перевага одного закладу освіти над іншими?

· Проведений психолого-педагогічний консиліум « готовність дітей до навчання в школі» ( травень)

* Педагогічні ради:

· « Про завдання діяльності колективу та пріорітетні напрямки створення іміджу сучасного дошкільного закладу» (серпень 2016)

· « Розвиваємо творчу особистість» (березень 2017)

· « Підсумки навчально-виховної роботи.Готовність дітей до школи» (травень 2017).

· Спільне засідання ППК на тему « Адаптація першокласників до навчання в школі» (жовтень), « Соціально-психологічна готовність дітей до школи» (березень 2017)

Консультування педагогів на тему « Допоможемо завтрашньому школяреві»,

« Психологічна готовність старших дошкільників до викликів початкової освіти» (листопад 2016), « Комунікативно-мовленнєва компетентність дитини: наступність дошкілля і школи» (лютий 2017), « Здоровий випускник дитсадка-успішний школярик» (квітень 2017).

* Протягом 2016-2017 навчального року було здійснено взаємовідвідування занять, уроків, спільних свят: «Мандри казковим містечком», « Посвята в батвінчата» (листопад 2016), « Святий Миколай до нас завітав»(грудень 2016),дні відкритих дверей.

Також здійснювадась самоосвіта педагогів, яка включала в себе:

* вивчення фізіологічних та психологічних особливостей розвитку дітей дошкільного та шкільного віку;

* ознайомлення з чинними нормативними документами, що визначають зміст дошкільної та початкової ланок освіти на сучасному етапі;

* ознайомлення з публікаціями у фахових виданнях, що присвячені питанню наступності між дошкільною та початковою ланкою.

Робота з батьками:

З метою успішного розвитку дітей та їх якнайшвидшої адаптації до умов шкільної освіти педагогічним колективом ДНЗ та вчителями початкової школи ЗОШ І-ІІІ ступенів №5 протягом 2016-2017 року проводилася відповідна робота з дітьми та їх батьками:

-батьківські збори (поради вчителя та практичного психолога щодо підготовки дітей до навчання в школі ) -(вересень 2016), (травень 2017).

-традиційним у школі стало проведення для дітей та їх батьків Днів відкритих дверей. У школі влаштовуються різноманітні свята, виставки-презентації, де учні початкових класів самі розповідають про своє життя у школі, організовані огляди виставок дитячої творчості початкової школи, презентація школи «Двері нашої школи завжди відкриті для вас», концерт дитячої художньої самодіяльності, екскурсія школою, знайомство з роботою шкільних гуртків і спортивних секцій)

-для батьків майбутніх першокласників протягом 2016-2017 н.р. проводились такі заходи:

* анкетування батьків майбутніх першокласників « Чи готова ваша дитина до школи» (березень 2017);

* робота консультпункту практичного психолога ДНЗ « Школа мудрого батьківства» (протягом року)

Проведений психолого-педагогічний консиліум « готовність дітей до навчання в школі» ( травень)

* обстеження майбутніх першокласників шкільним психологом та логопедом;

* створення інформаційних куточків для батьків «Ваша дитина йде до школи «Чекаємо на тебе, першокласнику «Як підготувати дитину до школи, «Що повинен знати й уміти першокласник» з порадами вчителів, шкільних психологів та логопедів, медичних працівників;

* пам’ятки та рекомендації батькам майбутніх першокласників « В сімї- першокласник»

Протягом 2016-2017 року вихователем-методистом Спаською Л.Г висвітлювалось питання наступності ДНЗ та школи на сайті дошкільного закладу, створено сторінки для батьків майбутніх першокласників «Сторінка психолога», «Готуємо дитину до школи», «Батькам майбутніх першокласників», розміщено поради батькам майбутніх першокласників.

Відповідно до річного плану на 2016/2017 н.р. адміністрацією закладу постійно здійснювався контроль за організацією навчально-виховної роботи, дотриманням режиму дня, якості планування, створення умов для формування культури спілкування дітей раннього віку під час ігрової діяльності, створення умов для розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку, готовності педпрацівників до робочого дня, використанням здоров’язберігаючих технологій, якості організації роботи щодо попередження дитячого травматизму тощо. З метою вирішення поставлених завдань перед педагогами були проведені тематичні перевірки : «Створення умов для формування культури спілкування дітей раннього віку під час ігрової діяльності»,«Створення умов для розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку». У жовтні 2016 та лютому 2017 року було проведено комплексне вивчення навчально-виховної роботи в старших групах «Капітошка», «Калинонька, « Бджілка» та групах компенсуючого типу «Золотий ключик»,

« Червона шапочка» щодо готовності дітей старшого дошкільного віку до школи. Зміст та матеріали даних вивчень узагальнені в довідках із зазначенням термінів, відповідальних осіб, питань для перевірки, висновків та зауважень за результатами вивчення, а також, за необхідністю, визначенням коригувальних заходів. Результати вивчень були оголошені на нарадах, педагогічних радах закладу.

Аналізуючи роботу кожної вікової групи слід відзначити сумлінне ставлення всіх педагогів до організації і проведення навчально – виховного процесу. Вихователі Герасименко О.Ю,Коваленко С.І., Шило С.В., Пономаренко І.І. Литвиненко А.М, Панченко Н.М. через інтегроване навчання формували у старших дошкільнят життєву компетентність, спонукали їх до бажання набувати нових знань і навичок та вміння їх застосовувати в повсякденній діяльності.

Вихователем-методистом, педагогами закладу здійснено діагностування дітей старшого дошкільного віку для відстеження життєвої компетентності за освітніми лініями БК.

Рівень

сформованості компетентностей дітей за освітніми лініями

з/п

Освітні лінії

Загальний показник

1.

«Особистість дитини»

76%

2.

«Дитина в соціумі»

75%

3.

Дитина у природному довкіллі»

78%

4.

«Дитина у світі культури»

69%

5.

«Гра дитини»

74%

6.

«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

77%

7.

Освітня лінія «Мовлення дитини»

68%

Загальний коефіцієнт

73% - достатній рівень

Моніторинг знань, умінь, навичок за лініями розвитку в старших групах дошкільного віку показав, що найменші показники належать таким освітнім лініям, як «Мовлення дитини» та «Дитина у світі культури». Тому, згідно результатів обстеження, для вихователів старших груп ДНЗ розроблено методичні рекомендації щодо посилення роботи в освітніх лініях з соціально-культурного розвитку та художньо-мовленнєвої діяльності дітей, адже, мовлення тісно пов'язане з пізнавальним розвитком дитини, прилученням її до основ морально-етичної, емоційно-ціннісної та художньої культури.

Для визначення рівня засвоєння програми дошкільнятами всіх вікових груп дитячого саду був проведений аналіз результатів педагогічної діагностики по всіх основних розділах програми виховання та навчання дітей и дошкільного віку від 2 до7 років « Дитина».

Для контролю за результатами фізичного розвитку проводилась діагностика основних фізичних рухів, в результаті якої видно рівень покращення.

Рівень виконання основних фізичних рухів дітей 5-6 року життя відповідає високому рівню, дітей 4 року життя достатньому рівню що зумовлено їх віковими можливостями

В 2016/2017 навчальному році була проведена перевірка роботи груп компенсуючого типу та готовності дітей старшого дошкільного віку до школи. За методикою А.Керна було обстежено – 64 дитини. Готовими до школи є -60 дитина (97%) . Було використано наступні методики:

1. Орієнтований графічний субтест А.Керна.

Завдання – намалювати людину;

- графічне копіювання письмової фрази і крапок у певному просторовому положенні.

2. Методика «Навчальна мотивація» (за М. Гінзбургом)

Термін проведення повторного дослідження: травень 2017 року.

Обстежено: 64 дитини старшого дошкільного віку (яким станом на 1 вересня 2017 року виповниться 6 років та вони йдуть до школи)

З них старша група «Калинонька» - 20 дітей ( 2 дитини віком до 6 років);

Старша «Капітошка» - 16 дітей (5 дітей віком до 6 років);

Старша «Бджілка» - 3 дітей;

Старша логопедична А «Золотий ключик» - 12 дітей (2 дитина віком до 6 років);

Старша логопедична Б «Червона шапочка» - 13 дітей (4 дитини віком до 6 років).

Результати вивчення психологічної готовності до навчання у школі.

Кількісний аналіз показав:

За методикою А. Керна готовими до школи є 60 дитина (97%), із них на високому рівні – 39 дітей (61%) . Діти даної групи вміють планувати власні дії, передбачувати результат своє діяльності, доводять розпочату справу до кінця, за відсутності додаткової зовнішньої мотивації здатні виконувати малопривабливі, одноманітні завдання. Добре розвинена дрібна моторика руки.

- на середньому рівні – 21 дітей (33%) для дітей даної групи характерне виконання завдання за зразком дорослого, вони розуміють інструкцію дорослого, проте для виконання малопривабливих, одноманітних завдань потребують додаткової мотивації та підтримки.

Результати вивчення психологічної готовності дітей, яким станом на 1 вересня виповниться 6 років та які йдуть до школи у 2017 році.

Орієнтований графічний субтест А.Керна

Рівні

Ст.. Калинонька

Ст. Капітошка

Ст. Бджілка

Ст. лог. А

Ст. лог. Б

Всього

Високий рівень

13

11

1

6

8

57

78%

Середній рівень

5

4

1

6

5

14

19%

Незрілі за психомоторним розвитком

2

1

1

-

-

2

3%

Аналіз показав, що навчально-виховна робота ведеться на належному рівні. Дошкільнята мають достатній рівень знань з розділів програми, вміють використовувати їх у повсякденному житті.
Кiлькiсть переглядiв: 1278

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930