АНАЛІЗ РОБОТИ
ДОШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ № 7

ЗА МИНУЛИЙ 2016- 2017 НАВЧАЛЬНИЙ РІК

Інформаційні відомості

Конотопський дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 7 «Золотий ключик» Конотопської міської ради Сумської області (далі - ДНЗ) знаходиться за адресою: 41600 Сумська область, м.Конотоп, вул Ген.Тхора , 40. Розрахований на 320 місць, працював за Програмою навчання і виховання дитини від двох до семи років «Дитина».

Відомості

Показники

1.

Мова навчання

українська

2.

Кількість груп усього

15

ясельні

3

дошкільні

12

3.

Режим роботи груп:

10,5 годин

15

4.

Кількість вихованців

318

5.

Кількість працівників усього

74

педагогічний персонал

39

обслуговуючий персонал

35

Дошкільний навчальний заклад укомплектований педагогічними кадрами: 1 - завідувач, 1 – вихователь - методист, 30 – вихователів , 1-вихователь підмінний, 3- музичних керівника, 1 - практичний психолог, 2- вчителя – логопеди, інструктор з фізичної культури-1. Діяльність закладу у 2016/2017 навчальному році була підпорядкована виконанню вимог таких нормативних документів та законодавчих актів, як Конституція України, Декларація прав дитини, Конвенція ООН «Про права дитини», Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про охорону дитинства», «Охорона здоров’я дітей», «Про мови», «Про захист дитинства», державних програм «Освіта» (Україна XXI століття), «Діти України». Формування дитячого контингенту та наповнюваність груп в закладі здійснюється згідно вимог діючого законодавства, на підставі наказів МОН України від 27.03.2006 №240/165 «Про порядок комплектування дошкільних навчальних закладів (груп) компенсуючого типу»; від 20.02.2002 №128 «Нормативи наповнюваності груп дошкільних навчальних закладів (ясел-садків) компенсуючого типу; від 25.05.2011 №1/9-389 «Про дотримання порядку прийому дитини до дошкільного навчального закладу» та власного статуту.

Діти зараховуються у дошкільний навчальний заклад за заявою батьків, медичною довідкою про стан здоров’я та про епідеміологічне оточення, свідоцтва про народження дитини; для зарахування дитини до логопедичної групи – за висновком та направленням ПМПК.

Облік дітей, які відвідують заклад, здійснюється вихователями кожної вікової групи в «Журналі обліку щоденного відвідування групи дітьми», який пронумерований, прошнурований, завірений печаткою завідувача.

Освітній рівень педагогів:

Мають освіту

Вищу

Неповну вищу

Навчаються у вищих учбових закладах

29 ( 74% )

8 ( 23 %)

2 ( 3% )

Колектив у цілому працездатний, згуртований, спроможний виконувати поставлені перед ним задачі.

На виконання Закону України «Про дошкільну освіту», «Про мови», у дошкільному навчальному закладі впроваджувався механізм забезпечення використання української мови у процесі виконання працівниками посадових обов'язків, ведення документації. Всі види наочності оформлювались в ДНЗ державною мовою (стенди, плакати, оголошення). Дошкільний заклад забезпечувався нормативною, методичною та додатковою літературою, надрукованою українською мовою.

У дошкільному закладі визначена статутом ДНЗ українська мова навчання і виховання дітей. Протягом навчального року заняття з різних розділів програми, свята та розваги проводились державною мовою. У групах проводились урочисті святкування Дня української писемності та мови, Дня рідного краю, Дня рідної мови, днів народження українських письменників (Т. Шевченко, Лесі Українки), дітей знайомили з їхніми творами, казками. Всі вихователі та педагоги вільно володіють українською мовою, складають плани роботи, конспекти занять, сценарії, оформлюють досвід роботи та конкурсні роботи виключно українською мовою. Вихователям надається методична допомога в розширенні сфери функціонування української мови. У кожній групі оформлене національне розвивальне середовище, де вміщено предмети національного добутку (українські куточки).

Для батьків державною мовою оформлювались батьківські куточки, проводились виступи на батьківських зборах, консультації, бесіди, відкриті заходи, з метою уточнення знань батьків про опанування дітьми українською мовою та розширення знань щодо мовленнєвого розвитку дошкільників.

Аналіз роботи закладу протягом 2016-2017 навчального року здійснювався за 6-ма блоками.

І блок: Методична робота

Діяльність дошкільного навчального закладу регламентувалась планом роботи, який визначав мету, завдання, а також зміст, форми, методи і засоби досягнення поставлених завдань. Упродовж 2016-2017 навчального року навчально-виховний процес дошкільного закладу був спрямований на вирішення головних методичних проблем:

1.Підвищення результативності роботи щодо національно- патріотичного виховання дошкільників, поглибити роботу з формування досвіду моральної поведінки та соціальної компетенції у дошкільників шляхом застосування ефективних освітніх технологій.

2. Формування у вихованців навичок спілкування і ефективної взаємодії з іншими дітьми, дорослими людьми засобами сюжетно-рольової гри.

3. Розвиток художньо-естетичних творчих здібностей дітей засобами музичного мистецтва.

Пріоритетними напрямами методичної роботи були:

- підвищення методологічної, інформаційної, загальної культури педагогічних працівників;

- впровадження інноваційних методів роботи, здійснення дослідно-експериментальної роботи, проведення діагностичної роботи та моніторинг якості освіти;

- надання практичної, науково-методичної допомоги вихователям;

- проведення атестації педагогічних працівників відповідно до Типового положення про атестацію.

Основними напрямами контрольно-аналітичної діяльності були:

- адаптація дошкільнят до умов ДНЗ;

- отримання інформації для педагогічного аналізу, проведення моніторингових досліджень;

- створення оптимальних умов для життєдіяльності дошкільнят;

- реалізація програмових завдань;

- підготовка дошкільнят до успішного навчання в школі;

- організація гурткової роботи з дошкільнятами;

- виконання плану внутрішньосадового контролю й узагальнення підсумкових матеріалів;

- реалізація пріоритетних напрямів державної політики щодо розвитку освіти, основних законодавчих і нормативних документів;

Аналіз планування роботи за минулий рік показав, що такі його принципи як актуальність, науковість, перспективність, доцільність, системність, послідовність дотримуються. Головні річні завдання знайшли своє відбиття в усіх складових річного плану роботи. Вивчення стану навчально-виховної діяльності, результативності роботи педагогічного колективу здійснювалась за допомогою різних форм контролю, а саме:

• спостереження за діяльністю педагогів — 30 % ;

• анкетування педагогів та батьків — 5 % ;

• аналізу відкритих занять — 25%;

• аналізу контрольних зрізів – 20%;

• аналізу стану здоров'я дітей — 20 %

Результативність роботи педагогічного колективу

Кількісний та якісний аналіз оцінювання методичних заходів, проведених упродовж навчального року, показав, що всі вони мали пізнавальний характер, були спрямовані на усунення недоліків, допущенних в питаннях організації навчально-виховного процесу. Достатньо уваги було приділено проведенню інтерактивних форм роботи з кадрами, в ході яких кожний педагог мав би можливість бути активним учасником взаємодії, самостійно визначати свої досягнення, свій творчий потенціал.

Багато уваги приділялось підвищенню рівня фахової майстерності педагогів. Вагома частина педагогів (85%) відвідували методичні об’єднання міста. Систематично вихователь-методист ознайомлювала педагогічний колектив з новинками науково-методичної літератури та проводила обговорення цікавих публікацій, журналів «Дошкільне виховання», «Джміль», «Палітра педагога», «Вихователь-методист», «Бібліотечка вихователя дитячого садка» тощо. З метою самоосвіти педагогами опрацьовувались методичні посібники, що використовувалися в роботі упродовж навчального року, діяла «Школа молодого вихователя», здійснювалось індивідуальне консультування молодих педагогів Ковальчук Ю.В., Кондратенко Ю.С., Ковальчук Ю.В., Жилкіної Л.Л., Мірошник О.М.,Коваленко С.І, Валах Л.П, Литвиненко А.М, Шевченко І.В., Коваленко Ю.С., Думи Т.С., Балюк Л.М.

Методична робота з педагогічними кадрами у 2016-2017 навчальному році була спрямована на підвищення професійного рівня педагогів.

Вид діяльності

Планова кільк. педагогів

Фактична

кільк.

педагогів

%

1.

Курси підвищення кваліфікації

3

2

97

2.

Атестація

4

4

100

3.

Самоосвіта

39

39

100

4.

Участь у роботі творчої групи

6

6

100

5.

Участь у підготовці та проведенні методичних заходів

39

39

100

Відповідно до частини четвертої статті 54 Закону України

« Про освіту», частини першої статті 32 Закону України « Про дошкільну освіту», частини першої статті 27 Закону України

« Про загальну середню освіту», статті 25 Закону України « Про позашкільну освіту», Типового положення про атестацію педагогічних працівників, діяльності працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки №1135 від 08.08.2013«Про затвердження змін до Типового положення про атестацію педагогічних працівників», наказу відділу освіти

« Про організацію та проведення атестації педагогічних працівників закладів освіти міста у 2016-2017 навчальному році» від 16.09.2016 № 418-од, до наказу Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №106-од від 18.10.2016 « Про атестацію педагогічних працівників закладу у 2016-2017 навчальному році», рішення атестаційної комісії Конотопського дошкільного навчального закладу (ясла-садок) №7 «Золотий ключик» протокол № 4 від 10.03.2017 та з метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності в навчальному закладі була проведена атестація педагогічних працівників.

У вересні 2016 року відбулася нарада при завідуючій, на якій були поставлені основні завдання щодо забезпечення організації та проведення атестації, дотримання системи комплексної оцінки діяльності педагогів, посиленню контролю за дотриманням нормативно-правових засад атестаційного процесу.

Із 38 педагогічних працівників закладу (музкерівник Лобузовська В.Е)- працює за сумісництвом) у 2016-2017 навчальному році проатестовано- 4, що складає ( 11 %). За підсумками атестації встановлено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії»- 1(3 %), « спеціаліст другої категорії» -1 (3%), підтвердили кваліфікаційну категорію« спеціаліст вищої категорії» -1 (3 %), підтвердив кваліфікаційну категорію « спеціаліст першої категорії» -1 ( 3%). Хід атестації педагогічних працівників в навчальному році перебував на постійному контролі. Адміністрацією закладу не тільки надавалася методична допомога з організації атестації педагогам, але й забезпечувався контроль за її проведенням: своєчасно і організовано були проведені засідання атестаційної комісії, вивчалася система роботи вихователів шляхом відвідування занять, аналізу роботи з батьками, проведення анкетування, що дало змогу визначити відповідність професійної кваліфікації кожного педагога та провести атестацію на достатньому рівні.

До міської атестаційної комісії з апеляцією на рішення атестаційної комісії закладу звернень не надійшло

Якісний склад педагогічних працівників

Категорія

Кількість

%

Вища

5

13 %

Перша категорія

7

18 %

Друга категорія

6

15 %

Спеціаліст

11

29 %

8 тарифний розряд

8

20%

7 тарифний розряд

2(музкерівники)

5%

Протягом навчального року підвищили свій професійний рівень шляхом проходження курсів перепідготовки: завідувач ДНЗ Рижкова Н.А. та практичний психолог Огієнко О.М. (курси підвищення кваліфікації при Сумському ОІППО). Музкерівник Лавріненко А.А. подала заяву на відхилення курсів (за вислугою років).З метою підвищення педагогічної майстерності педагогів протягом навчального року було проведено педагогічні ради: протокол №1 від 31.08.2016 «Про завдання діяльності колективу та пріорітетні напрямки роботи»; протокол №2 від 30.11.2016

« Про формування почуття національної свідомості та любові до рідної землі у дітей дошкільного віку», протокол №3 від 29.03.2017 «Розвиваємо творчу особистість»; протокол №4 від 29.05.2017 « Підсумки навчально-виховної роботи». На педагогічних годинах, нарадах при завідувачеві розглядалися питання якісної підготовки до прогулянок, дотримання рухового режиму, підвищення самооцінки у дошкільнят, харчування, безпека, попередження травматизму, удосконалення навчально-виховного процесу, заслуховувались звіти педагогів, які пройшли курси підвищення кваліфікації, звіти роботи творчої групи, аналізувався стан інноваційної діяльності, стан фізичного виховання та аналіз захворюваності. При проведенні педрад використовувались такі форми роботи: як «круглий стіл», проблемно-аналітичні бесіди, дискусія, мозковий штурм, презентації методичних розробок, які сприяли розвитку творчості вихователів. Виконуючи рішення педагогічної ради розроблялись основні напрями роботи, дидактичні ігри, підготовлювались інтерактивні заняття та проводився їх колективний перегляд. В усіх вікових групах систематизовано матеріали з питань формування здорового способу життя дітей, створено мовленнєво-розвивальне середовище, у дитячих приймальнях облаштовані батьківські куточки, виготовлені стенди з даних питань. Результати анкетування педагогів засвідчили, що дієвість роботи педагогічної ради, бесід, консультацій, забезпечувалася за рахунок проведення її в інтерактивних формах, участі в підготовці до її проведення всіх педагогів, толерантному спілкуванні, колективному виробленні рішення педради, контролю за його виконанням. Рішення чотирьох засідань педрад виконані на 98%.

Для ефективного підвищення майстерності вихователів, вдосконалення теоретичної і практичної підготовки упродовж навчального року були проведені теоретико- практичні семінари «Види дитячої праці та їх вплив на розвиток особистості в дошкільному віці» (жовтень 2016), « Як у нас на Україні» -виховання патріотичних почуттів у дітей дошкільного віку (листопад).Семінари допомогли вихователям вдосконалити теоретичну підготовку, професійні уміння і навички, познайомитись з сучасними науковими досягненнями.

Відповідно до річного плану проводились консультації для вихователів, під час яких вони отримували теоретичні знання та рекомендації з питань адаптації, організації гурткової роботи в ДНЗ, ознайомлення дошкільників з фольклором, розвитку гри на різних етапах дошкільного дитинства, про роль природи у всебічному розвитку дошкільників за В.Сухомлинським. ДНЗ активний учасник методичних заходів району, міста, області. Протягом 2016-2017 навчального року успішно було проведено:

- методичне об’єднання для вихователів груп молодшого дошкільного віку дошкільних закладів міста «Оптимізація освітнього процесу з дітьми молодшого дошкільного віку засобами пошуково-дослідницької діяльності» Педагоги мали змогу переглянути заняття в ІІ молодшій групі " Веселка" (вихователь Конончук Ю.В.) " Подорож у Паперове королівство" з використанням дослідницької діяльності з папером, заслухали доповідь

" Вплив пошуково-дослідницької діяльності на всебічний розвиток дітей молодшого віку" (вихователь-методист Спаська Л.Г.), прийняли участь у майстер-класі " Паперова фантазія літа"( вихователь Герасименко О.Ю).

- Методичне об'єднання для вихователів груп раннього віку "ФОРМУВАННЯ ІГРОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ДІТЕЙ РАННЬОГО ВІКУ ВІДПОВІДНО ДО ВИМОГ БАЗОВОГО КОМПОНЕНТА" Вихователем ясельної групи " Колобок" Коваленко Ю.С. було проведено заняття-розвага " Подорож у зоопарк", педагоги заслухали доповідь вихователя-методиста Спаської Л.Г , в якій відзначалося про важливе значення ігрової діяльності в освітньому процесі з дітьми раннього віку; вихователь Валах Л.П. провела майстер-клас " Чарівні клубочки". Методичні об’єднання були проведені на високому рівні.

З метою підвищення теоретичного рівня та фахової підготовки колективу були придбані новинки методичної літератури, наочні матеріали, розвивальні та дидактичні ігри. Також проведена підписка на комплект «Зразковий дошкільний заклад» («Дитячий садок. Управління», «Вихователь-методист дошкільного закладу», «Практика управління закладом освіти», «Музичний керівник», «Методичка вихователя», « Практичний психолог», «Медична сестра» ); здійснена підписка на журнал «Дошкільне виховання» « Палітра педагога»,« Джміль».

Протягом навчального року плідно працювала творча група над проблемою «Театралізація як різновид художньо-мовленнєвої діяльності в ДНЗ та її роль в розвитку мовлення дитини. Членами творчої групи були презентовано предметно-розвивальне середовище для театральної діяльності, у березні проведено семінар-практикум « У світі прекрасного».

Вихователь Заруба О.М. підготувала дитячу команду до участі у міському спортивному фестивалі « Перші кроки».

Проведення цих заходів допомогло колективу на належному рівні вирішити головні завдання річного плану роботи, але під час підготовки та проведення даних заходів виникали певні труднощі:

- не всі педагоги брали активну участь;

- оформлення деяких матеріалів не відповідало встановленим нормам тощо.

За результатами внутрішнього контролю з'ясовано, що ефективність методичної роботи в ДНЗ за 2016 / 2017 складає:

Відсоток

1

Робота творчої групи

97%

2

Активність динамічних груп

70%

3

Проведення колективних переглядів

95%

4

Використання передового педагогічного досвіду

65%

5

Відвідування міських науково-методичних заходів

100%

6

Результативність навчально-виховної роботи

95%

7

Ефективність роботи з батьками

95%

Загальний коефіцієнт

84%

Щороку педагогами закладу та практичним психологом проводиться діагностування нахилів дітей до різних видів діяльності. За його результатами та з урахуванням побажань дітей, батьків організовується робота гуртків різного спрямування. Вся гурткова робота проводилася на безоплатній основі згідно з графіком , затвердженим педагогічною радою. За бажанням батьків вихованців середніх, старших груп була організована платна послуга - гурток з вивчення англійської мови( керівник гуртка Одинцова Л.М.) та хореографічний (керівник Сібіль Н.О). Гуртки працювали за перспективним планом, що затверджений на початку навчального року, 2 рази на тиждень, заняття проводяться в ігровій формі з використанням різних форм, методів роботи. Діти, що відвідували гуртки виконували завдання на розвиток творчої уяви, пам’яті, вчилися знаходити нестандартні рішення проблем та ситуацій, розвивали логічне мислення, допитливість, розвивали творчі здібності, артистичність, спортивні вміння і навички. Свої творчі здібності вихованці виявляли при проведенні різних видів масових заходів, відкритих занять, свят та розваг, виставок, конкурсів.

Протягом навчального року у закладі плідно працювали 18 гуртків, що дало змогу на 83 % охопити дошкільнят гуртковою роботою.

У методичному кабінеті протягом усього навчального року працювала виставка літератури « На допомогу вихователю - початківцю», « Новинки методичної літератури». Кабінет систематично поповнювався методичною літературою, посібниками, ігровим матеріалом, була оновлена картотека методичної та художньої літератури, нова підписка на журнали для ДНЗ. Постійно підбирався методичний матеріал для організації спостережень в природі, проведення свят і розваг.

У серпні 2016 було проведено огляд-конкурс на кращу підготовку групи до нового навчального року, на якому було визначено, що у групових приміщеннях створено розвивальний життєвий простір згідно віку дітей, поповнені матеріали в ігрових осередках, інформація в батьківських куточках змінюється згідно тематики плану роботи та по необхідності. Відповідально поставилися до поставленого завдання групи « Бджілка» (вихователі Панченко Н.М. Литвиненко А.М.),група «Капітошка» (вихователі Герасименко О.Ю., Коваленко С.І.), група « Зайчик» (вихователі Ляховченко Л.В., Ботнар М.В), група « Попелюшка» (вихователі Братусь Г.М., Тарасенко М.Д.)

Інноваційна діяльність стала стимулюючим чинником у розвитку закладу. Педагогічний колектив відповідно до «Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності», затвердженого наказом Міністерства освіти та науки України від 07.11.2000 року, з метою удосконалення навчально-виховного процесу використовував спеціалізовані програми, та альтернативні методики, а саме:

- технологію розв'язання винахідницьких завдань (вихователі старших груп)

-методика «Виховання казкою» Л.Б.Фесюкової (вихователі Герасименко О.Ю,Коваленко С.І.)

-елементи технології використання друдлів для розвитку мовлення (вихователі: Панченко Н.М., Литвиненко А.М.)

-технологія саморозвитку М. Монтессорі (вихователі: Паляниця С.В., Жилкіна Л.Л.));

-спадщину В. О. Сухомлинського у морально-етичному вихованні дошкільнят ( вихователі Валах Л.П, Мірошник О.М.);

-впровадження в практику роботи інноваційну технологію піскотерапії за К.Юнгом, М.Ловендфелдом ( вихователі Ботнар М.В., Ляховченко Л.В.);

- впровадження в практику методику Х.Кьюізенера (палички) як засіб пізнання логіки і математики в дошкільному віці ( вихователь Шило С.В.).

В методичному кабінеті створено банк даних інноваційних технологій, які запроваджуються в практику роботи, розроблені картки інновацій та нововведень з визначенням проблеми, ціле й нововведення, прогнозованих результатів.

З метою розвитку творчості у дошкільників було проведено тематичні виставки « Осінній ярмарок», « День довкілля», «Зимова казка», «Моя родина», «Країна дитинства-країна добра».

Педагогічний колектив протягом року приймав активну участь у всіх загальноміських конкурсах, святах, благодійних акціях. В січні місяці прийняли участь у акції «», акції –продажі « Тепло сердець -солдатам України», « Вітаємо солдатів з Великоднем»,« Діти Конотопа –дошкільнятам Красногірївки», «Підтримаємо солдатів України» (діти передавали малюнки та поробки).

Робота над методичними проблемами активізувала форми методичної підготовки кожного вихователя, підняла на більш високий рівень його теоретичну підготовку, надала чіткості і цілеспрямованості практичним заходам з різними категоріями вихователів. Творчі здобутки кращих педагогів садочка стали надбанням колективу.

Однак, є і недоліки в роботі методичної служби:

- на низькому рівні знаходиться публікація досвіду роботи педагогів в регіональних журналах.

Отже, пріоритетними завданнями для вдосконалення роботи методичної служби на 2017/2018 навчальний рік залишається робота над забезпеченням подальших умов по залученню педагогів до участі в місцевих і обласних конкурсах професійної майстерності та поширенню власного досвіду роботи у засобах масової інформації та педагогічній пресі.

ІІ блок: Якість та результативність

навчально-виховного процесу освіти

Відповідно до річного плану на 2016/2017 н.р. адміністрацією закладу постійно здійснювався контроль за організацією навчально-виховної роботи, дотриманням режиму дня, якості планування, створення умов для формування культури спілкування дітей раннього віку під час ігрової діяльності, створення умов для розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку, готовності педпрацівників до робочого дня, використанням здоров’язберігаючих технологій, якості організації роботи щодо попередження дитячого травматизму тощо. З метою вирішення поставлених завдань перед педагогами були проведені тематичні перевірки : «Створення умов для формування культури спілкування дітей раннього віку під час ігрової діяльності»,«Створення умов для розвитку творчих здібностей дітей дошкільного віку». У жовтні 2016 та лютому 2017 року було проведено комплексне вивчення навчально-виховної роботи в старших групах «Капітошка», «Калинонька, та групах компенсуючого типу «Золотий ключик», « Червона шапочка» щодо готовності дітей старшого дошкільного віку до школи. Зміст та матеріали даних вивчень узагальнені в довідках із зазначенням термінів, відповідальних осіб, питань для перевірки, висновків та зауважень за результатами вивчення, а також, за необхідністю, визначенням коригувальних заходів. Результати вивчень були оголошені на нарадах, педагогічних радах закладу.

Аналізуючи роботу кожної вікової групи слід відзначити сумлінне ставлення всіх педагогів до організації і проведення навчально – виховного процесу. Вихователі Герасименко О.Ю,Коваленко С.І., Шило С.В., Пономаренко І.І. через інтегроване навчання формували у старших дошкільнят життєву компетентність, спонукали їх до бажання набувати нових знань і навичок та вміння їх застосовувати в повсякденній діяльності.

Вихователем-методистом, педагогами закладу здійснено діагностування дітей старшого дошкільного віку для відстеження життєвої компетентності за освітніми лініями БК.

Рівень сформованості компетентностей дітей за освітніми лініями

Моніторинг знань, умінь, навичок за лініями розвитку в старших групах дошкільного віку показав, що найменші показники належать таким освітнім лініям, як «Мовлення дитини» та «Дитина у світі культури». Тому, згідно результатів обстеження, для вихователів старших груп ДНЗ розроблено методичні рекомендації щодо посилення роботи в освітніх лініях з соціально-культурного розвитку та художньо-мовленнєвої діяльності дітей, адже, мовлення тісно пов'язане з пізнавальним розвитком дитини, прилученням її до основ морально-етичної, емоційно-ціннісної та художньої культури.

Для визначення рівня засвоєння програми дошкільнятами всіх вікових груп дитячого саду був проведений аналіз результатів педагогічної діагностики по всіх основних розділах програми виховання та навчання дітей и дошкільного віку від 2 до7 років « Дитина».

Моніторинг якості засвоєння освітньої програми

дошкільниками за 2016-2017 навчальний рік

Для контролю за результатами фізичного розвитку проводилась діагностика основних фізичних рухів, в результаті якої видно рівень покращення.

Рівень виконання основних фізичних рухів дітей 5-6 року життя відповідає високому рівню, дітей 4 року життя достатньому рівню що зумовлено їх віковими можливостям.

В 2016/2017 навчальному році була проведена перевірка роботи груп компенсуючого типу та готовності дітей старшого дошкільного віку до школи. За методикою А.Керна було обстежено – 64 дитини. Готовими до школи є -60 дитина (94%) .За результатами аналізу високий рівезакладі.

Аналіз показав, що навчально-виховна робота ведеться на належному рівні. Дошкільнята мають достатній рівень знань з розділів програми, вміють використовувати їх у повсякденному житті. На належному рівні протягом року проводилася робота з питання наступності дошкільного закладу та Конотопської ЗОШ І-ІІІ ступенів № 5. Вихователями відстежувалася результативність навчання випускників закладу та адаптація до умов школи.

Протягом навчального року були організовані екскурсії дітей, а саме: на свято першого дзвоника (вересень), по школі (вересень, травень), у бібліотеку (травень). Проводилися зустрічі вчителів з вихователями, дітьми та батьками груп старшого дошкільного віку (6-го р.ж.). Вихователі відвідували уроки у 1-му класі, вчителі були присутні на заняттях та режимних моментах у групах старшого дошкільного віку. Організовувалися спільні свята та розваги. Педагогічним колективом закладу систематично проводиться робота з дітьми мікрорайону. Відповідно до рішення Конотопської міської ради від 20.06.2011 року « Про закріплення мікрорайонів міста за дошкільними навчальними закладами», наказу відділу освіти від 04.05.2016 « Про організацію обліку дошкільного віку», наказу по дошкільному закладу 29.08.2016 № 81 «Про організацію обліку дітей дошкільного віку » проведено облік дітей від 0 до 6 років, які мешкають у мікрорайоні дошкільного закладу. Результати обліку звірено з даними дитячої міської поліклініки, на підставі списків складено перспективну мережу на 2016-2017 н.р. Складено та оформлено в електронному варіанті персоніфікований список, розподілений за роками народження, який щорічно оновлюється та доповнюється. Своєчасно та систематично доводилася інформація до мешканців мікрорайону з питань режиму роботи закладу та його функцій, організації роботи у вікових групах. За результатами обстеження мікрорайону охоплення дітей дошкільною освітою становить 47%,(причиною низького відсотку становить кількість дітей від 1 року до 3 ,які не охоплені дошкільною освітою -185 дітей (41%) ) ,бо перебувають вдома за віком та батьки знаходяться в д/в до 3 років) - всього 442, охоплено 207 дітей , з них 15 -центр « Разом з мамою» дітей 5-річного віку -100%, 35 дітей - в ЗОШ). 15 дітей - неохоплених дошкільною освітою, знаходяться під патронатом дошкільного закладу. Педагоги залучають цих дітей до індивідуальних занять протягом навчального року, знайомлять батьків з програмою, за якою діти будуть навч

Дошкільний навчальний заклад забезпечено нормативно-правовими документами з питань соціального захисту дітей. Оновлюється база даних дітей пільгового контингенту. Дана інформація доводиться своєчасно та у повній мірі до відома батьків і педагогів під час виробничих нарад, батьківських зборів, на засіданнях батьківського комітету. Однак, недостатньо матеріалів з даного питання в батьківських куточках.

Протягом року успішно функціонував офіційний сайт закладу, що розкривав усі сфери життєдіяльності (відповідальний вихователь-методист – Спаська Л.Г.). Також заклад плідно співпрацював з засобами масової інформації: телепрограмою « КОН-ТАКТ» та газетою « Конотопський край».

ІІІ блок. Робота з батьками

та соціальний захист

Протягом року проводилася робота з соціально незахищеними сім’ями: щомісяця уточнювалися списки сімей пільгових категорій, проводилося обстеження сімей , за результатами яких складалися акти, надавалися пільги в ДНЗ щодо безкоштовного харчування або часткової оплати за харчування в закладі. Створено банк даних дітей пільгових категорій. За потреби поновлювався соціальний паспорт.

Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту», Положення про дошкільний навчальний заклад, змісту Базового компонента дошкільної освіти в Україні, одним з головних завдань, що стоїть перед закладом, вважається взаємодія з сім'єю.Педагогами дошкільного закладу систематично проводяться батьківські збори, консультації, готуються наочно-інформаційні повідомлення на теми, актуальні для певної вікової групи.

Сучасне оформлення демонстраційних стендів дало можливість батькам отримати інформацію не лише про виховання своєї дитини, а й дізнатися про роботу всіх працівників. В групових приміщеннях оформлені та періодично змінюються батьківські куточки: «Для вас, батьки», «Ростемо творчими», «Радить психолог», «Методичний вісник», «Будь обережним» тощо. Хочеться звернути увагу на зростаюче зацікавлення батьків життям дитини в ДНЗ.

Відповідно до Закону України «Про охорону праці» адміністрація закладу спільно с профспілковим комітетом працюють над впровадженням державної політики в галузі охорони праці. Протягом року завідувачем ДНЗ Рижковою Н.А., вихователем-методистом Спаською Л.Г., замісником завідувача з господарства Хармак Н.І. регулярно і своєчасно проводилися інструктажі, навчання по дотриманню ТБ та ППБ, дане питання систематично розглядалося на педгодинах, виробничих нарадах. У жовтні 2016р, квітні 2017 р. місяці були проведені Тижні з ОБЖД. Певна робота проводилася з дітьми та їх батьками щодо попередження дитячого травматизму. Випадків дитячого травматизму під час організації освітньо-виховного процесу протягом року не виявлено.

Результати перевірок з дотримання вимог охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядались на оперативних, виробничих нарадах. За наслідками контролю видаються довідки та відповідні накази. Таким чином, контроль за необхідними і безпечними умовами праці, навчання та виховання у дошкільному закладі носить комплексний характер.

В оздоровчий період в ДНЗ були проведені оздоровчі заходи, які полягали в забезпеченні посиленого харчування, проведенні занять та розваг на свіжому повітрі, а також у проведенні С-вітамінізації. Всього за літній період в ДНЗ було оздоровлено 232 дитини. Дітей пільгових категорій -34 дитини (з багатодітних сімей –17, діти з малозабезпечених сімей- 15, діти, чиї батьки в АТО-2).

ІVблок: Стан здоровя та фізичний розвиток дітей

Дошкільний заклад має медичний кабінет, ізолятор для дітей з інфекційними захворюваннями. Їх обладнання в основному відповідає нормативним вимогам. Медичне обслуговування дітей закладу забезпечують досвідчені сестри медичні старші Коняєва Н.М. (стаж роботи на посаді – 33 рік), Гришуткіна А.Е (стаж роботи на посаді – 7 років) та закріплений лікар-педіатр дитячої міської поліклініки Герасімова С.П.

З метою збереження, зміцнення фізичного, психічного здоров’я дітей педагогічний колектив протягом 2016-2017 навчального року працював над якісним забезпеченням фізкультурно-оздоровчої діяльності, підвищенням рівня фізичного виховання в дошкільному закладі. Для фізкультурних занять обладнаний зал, який відповідає санітарно-гігієничним нормативам за площею та обладнанням .У дошкільному закладі систематично проводились заняття з фізкультури в залі, на майданчику , загартовуючі заходи. У режимі дня обов'язковими є: дихальна гімнастика, різні види самомасажів, ранкова гімнастика та гімнастика пробудження, виконання вправ на профілактику порушень постави, плоскостопості. Систему фізкультурних занять доповнюють спортивні масові заходи: спортивні свята , змагання, естафети. Фізкультурні дозвілля проводяться двічі на місяць.

Удосконалювалась система вивчення стану роботи в групах по виконанню річних завдань з фізичного розвитку. У ході аналізу вивчався стан здоров`я дітей і динаміка рухової активності з метою розробки рекомендацій щодо організації і проведення медико-педагогічних заходів, спрямованих на оптимізацію виховної роботи та навчальної діяльності. Спостереження за проведенням ранкової гімнастики засвідчили, що інструктор з фізичної культури Михно А.О. розвивала у дітей рухові навички, які дозволяють виконувати вправи з найменшою затратою енергії. Під час фізкультурних занять відводиться достатньо часу для розвитку основних рухів. Чільне місце в забезпеченні достатньої рухової активності малюків посіли прогулянки. Наявність свіжого повітря, фізичних навантажень дають гарний загартовуючий ефект, внаслідок чого зменшилась кількість дітей, які часто хворіють. В дошкільному закладі проводяться усі необхідні профілактичні заходи:

- контролюється виконання санітарно – гігієничних норм працівниками закладу на всіх ділянках;

- здійснюється щоденний ранковий огляд дітей;

- проводиться інформаційна робота для батьків через інформаційні куточки;

- здійснюється медико – педагогічний контроль за станом здоров’я дітей.

Аналіз стану здоровя дітей

Показн. стану

здор.

Кільк.

показн.

Група здоровя

Група здоровя

І

ІІ

ІІІ

IV

осн.

підг.

спец.

Кількіс

ть

дітей

229

70

15

4

289

25

4

%

72

22

4,7

1,3

91

7,8

1,2

Педагогами враховувалися ці показники під час проведення занять з фізичної культури, організації рухового режиму продовж дня, загартовуючих заходів, підбору рухливих ігор, ігор-естафет тощо. У кожній віковій групі, за результатами обстеження дітей спеціалістами та антропометричними вимірюваннями, наявний листок здоров’я вихованців, згідно з яким проводиться маркування меблів, здійснюється індивідуальний підхід під час фізкультурно-оздоровчої роботи.

Захворюваність дітей аналізувалася за трьома показниками:

Показники

2015-2016 н.р.

2016-2017 н.р.

Кількість днів, пропущених 1 дитиною по хворобі

0,4

0,4

Кількість випадків захворювання на загальну кількість дітей

34

32

Кількість дітей на « Д» обліку

22

22

У 2016-2017 навчальному році середнє відвідування дітьми дошкільного навчального закладу -становить 72%, що у порівнянні з минулими роками зросло на 4% . Кращим відвідування дітей було у групі середнього дошкільного віку « Жар-Птах» (вихователі Мірошник О.М, Валах Л.П.), старшій групі « Калинонька» (Шило С.В.Пономаренко І.І.), «Капітошка» (вихователі КоваленкоС.І, Герасименко О.Ю),

Менше відвідування було у групі середній групі « Веселі музики» (вихователі Кондратенко Ю.С., Дума Т.С.), групі « Ромашка» (вихователі Балюк Л.М, Бандура А.С.). групі раннього віку «Колобок»( вихователі Шевченко І.В, Коваленко Ю.С)., молодша група « Попелюшка» (Братусь Г.М., Тарасенко М.Д.)

Питання захворюваності, відвідування та харчування дітей систематично розглядалися на засіданнях при завідувачеві, аналізувалися показники та розроблялися заходи щодо їх покращення. Підсумки аналізувалися на нарадах при завідувачеві.

Великого значення приділено загартуванню дітей в умовах дошкільного закладу та сім’ї з метою зниження захворюваності дітей. Була звернена увага на проведення оздоровчих заходів , попередження дитячого травматизму та забезпечення безпеки життєдіяльності, а також проведення занять як з працівниками, так і з дітьми, з правил поведінки, надання першої допомоги у надзвичайних ситуаціях. Ці питання розглядалися на засіданнях педагогічних годинах, на консультаціях для вихователів, загальних батьківських зборах , виробничих нарадах, в роботі «Школи молодих батьків ».

Протягом навчального року медичними працівниками та адміністрацією на заняттях з фізичної культури проводились заміри моторної щільності та тренуючого ефекту. Результати замірів свідчать про те, що моторна щільність занять в усіх вікових групах коливається у межах норми від 79% до 95%. Тренуючий ефект відповідав нормі в усіх вікових групах 140-165 уд/хв.

Харчування дітей протягом навчального року відповідало встановленим грошовим нормам. Вартість харчування коливалася у межах від 11 гривень до 15 гривень на одну дитину. Харчування дітей пільгового контингенту профінансовано своєчасно за рахунок бюджетних коштів. На основі накопичувальної відомості обліку витрат продуктів на одну дитину у закладі щомісячно проводиться аналіз виконання натуральних норм харчування. Дієтичним харчуванням були охоплені діти, які мали довідку від лікаря.

Харчування здійснювалось згідно з примірним двотижневим меню, погодженим з Держепідслужбою м.Конотоп та затвердженим керівником дошкільного закладу. Наказом по дошкільному закладу від 04.01.2015 року № 4 «Про організацію харчування дітей у 2015/2016 навчальному році» сестра медична старша Коняєва Н.М. була призначена відповідальною за організацію харчування дітей в ДНЗ. Систематично складались накопичувальної відомості (щомісячно, щоквартально, щорічно) та проводився об’єктивний і глибокий аналіз стану виконання натуральних норм.

В ДНЗ здійснювався постійний контроль за організацією та якістю харчування, закладанням продуктів у котел, кулінарною обробкою, виходом страв, смаковими якостями їжі, санітарним станом харчоблоку, правильністю зберігання, дотриманням термінів реалізації продуктів, сестрою медичною старшою, завідувачем закладу та членами комісії громадського контролю, до складу якої входять працівники закладу та представник від батьків, який має санітарну книжку з медичним допуском.

Енергетична цінність продуктів харчування

ясла

Сад

Показники

план

факт

%

план

факт

%

Білки

46,6

39,1

83%

65,0

51,7

80%

Жири

45,6

34,8

76%

65,0

50,4

77%

Вуглеводи

167,6

158,1

95%

240,0

198,3

83%

Енергоцінність

1267

1078,0

85%

1874

1465,6

78%

Економічні зміни в державі зумовили стрімкий зріст цін на основні продукти харчування. Тому денний набір продуктів, що відповідає нормам, встановленим Кабінетом Міністрів України від 22.11.2004р. № 1591, інколи перевищував встановлену вартість.

Дітям дошкільного закладу прищеплювались культурно-гігієнічні навички прийому їжі, вміння користуватися столовими приборами та індивідуальними серветками. Перед початком прийому їжі сервірувались столи. Діти знають назви страв, володіють навичками культури харчування.

В дошкільних групах організовувалось чергування дітей. Діти чергували попарно, згідно графіка чергувань. В групах оформлені сучасні куточки чергових, наявний привабливий спеціальний одяг для дітей. Всі групи повністю забезпечені необхідним посудом, який має належний естетичний вигляд.

Питання організації харчування дітей в ДНЗ включались в тематику батьківських зборів, засідань Ради закладу, розглядались на виробничих нарад, нарадах при завідувачеві, висвітлювались в інформаційних батьківських куточках.

Однак, спостерігався вагомий недолік в організації дитячого харчування, а саме: невиконання норм через високі ціни на продукти харчування: риби, кисломолочного сиру, овочів, твердого сиру,м’яса.

Vблок: Психологічна служба

Робота психологічної служби у дошкільного закладі здійснювалася протягом навчального року відповідно до головних завдань та методичної мети. Робота практичного психолога Огієнко О.М. проводилася за 3-ма напрямками:

1. Адаптація дітей до умов ДНЗ.

2. Соціально-психологічна готовність дитини до школи.

3. Рівень розвитку дітей.

Адаптаційний період 64 дітей пройшов успішно, 13 – на середньому рівні.

Аналіз адаптаційного періоду дітей відбувався за критеріями:

- взаємовідносини з дітьми;

- гра;

- сон;

- поведінка з батьками;

- реакція дитини на нових людей;

- мовленнєва діяльність;

- апетит.

Адаптація здійснювалася за допомогою спостережень, ігор з дітьми, бесід з батьками, вихователями та наданням їм рекомендацій.

Під час вивчення стану соціально-психологічної готовності дітей до школи практичним психологом були використані такі методики:

- спостереження;

- анкетування;

- бесіди;

- консультації;

- вивчення взаємовідносин у колективі однолітків;

- соціометрія;

- проективні методики (тест Керна-Їрасека, тест для перевірки обсягу словника, «Графічний диктант», «Будиночок», дослідження мнемічних здібностей).

ТАБЛИЦЯ ГОТОВНОСТІ ДІТЕЙ ДО ШКОЛИ

Обстежено

Високий рівень

Середній

Низький психомоторний розвиток

64

39 (61%)

21(33%)

4 (6%)

Узагальнюючи результати роботи психологічної служби ДНЗ, можна зробити висновок, що психологічне забезпечення відповідає належному рівню. Але поряд з цим необхідно звернути увагу на систематичність, планомірність, удосконалення корекційної роботи, розвиток творчих здібностей дітей та аналізнервово-психічного розвитку дітей раннього віку

VІ блок : АДМІНІСТРАТИВНО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ

Фінансово-господарська діяльність у ДНЗ здійснювалась згідно з річним планом. Вдосконалювати матеріально-технічну базу дитячого садка протягом року адміністрації

Дошкільний заклад на 69% забезпечений необхідним технологічним та господарчим обладнанням, все обладнання знаходиться у задовільному робочому стані.

Заходи, передбачені планом, по збереженню та зміцненню матеріальної бази виконані на достатньому рівні.

За виділені кошти з міського бюджету сплановано заходи щодо проведення ремонтних робіт та поповнення матеріально-технічної бази ДНЗ. За період з 01 вересня 2016 року по 01 вересня 2017 року в ДНЗ проведені наступні роботи:

- проведено щорічне випробування заземлення та опору ізоляції електромережі та обладнання в закладі;

- пофарбоване все ігрове та спортивне обладнання на території ДНЗ;

- проведена повірка манометрів, терезів, гир.

- Придбано постільні комплекти -50 шт

- проведений косметичний ремонт груп ( фарбування) підлоги, вестибюлю закладу.

- придбане кухонне обладнання (каструлі, ножі, дошки).

- -придбано дитячий посуд -50 комплектів;

- придбані миючі та чистячи засоби;

- придбано ваги та картофелечистку на харчоблок

- придбано пилосос для спорзали

- заміна труб та кранів на харчоблоці.

- придбано канстовари(папір,зошити,фарба для прінтера)

Санітарний стан приміщень закладу постійно утримувався відповідно до нормативних санітарно-гігієнічних вимог. Ігрові майданчики були завжди чисті та полагоджені. Вихователі груп, двірник та завгосп завжди дбали про безпеку дітей та співпрацівників: обстежували територію, місця для прогулянок дітей на виявлення небезпечних речей, оглядали підлогу, східці, віконні рами тощо. Гігієнічний режим прибирання та провітрювання в групах контролювався постійно сестрами медичними старшими Гришуткіною А.Е., Коняєвою Н.М. Робочі місця протягом року відповідали санітарно-гігієнічним нормам, вимогам техніки безпеки і охорони праці. Необхідним господарчим інвентарем, обладнанням та спецодягом були забезпечені всі категорії обслуговуючого персоналу.

Підводячи підсумки, можна сказати, що організація освітньо-виховної роботи з дітьми в 2016-2017 н.р. була проведена на достатньому рівні. Проте, в роботі вихователів дошкільного навчального закладу є ряд недоліків:

  • недостатня увага приділяється вихованню культурно-гігієнічних навичок дітей дошкільного віку;
  • знизилася організація освітньої діяльності в ІІ половину дня,зокрема використання різних форм роботи направлених на розвиток дитячої логіки, креативності, творчого мислення.;
  • недостатня увага приділялась трудовій діяльності дітей молодшого та середнього віку.

Завдання дошкільного навчального закладу

на 2017 – 2018 навчальний рік

Відповідно до Закону України «Про дошкільну освіту» та виходячи з аналізу освітньої і методичної роботи за 2016-2017 навчальний рік, враховуючи досягнення і перспективи розвитку, діагностичне анкетування педагогів, нормативно-правові акти МОН молоді та спорту України, методичні рекомендації ОІППО з метою усунення недоліків колектив дошкільного закладу ставить перед собою слідуючі завдання:

1. Продовжувати формувати комунікативно-мовленнєву та мовну компетентність дошкільників в контексті виховання мовленнєвої культури особистості; урахування народних традицій в освітній діяльності, долучення дітей до цінностей національної культури свого народу та в світлі вимог Базового компонента дошкільної освіти.

2. Продовжувати створювати умови для збереження оптимального рухового режиму, загартування та зміцнення здоров’я дітей, використовуючи сучасні методи оздоровчо-розвивального напрямку, шляхом активізації фізкультурно-оздоровчих видів діяльності.

3.Продовжувати відпрацювати механізми наступності між дошкільною, початковою ланками освіти та батьківською громадськістю щодо розвитку, виховання і навчання дітей у певному віковому періоді.

4.Оновити підходи до логіко-математичного розвитку дошкільнят згідно вимог Базового компоненту дошкільної освіти.

Завдання на літньо-оздоровчий період

1. Створення умов, що забезпечать охорону життя і здоров'я дітей, попередження захворюваності і травматизму в оздоровчий період.

2. Реалізувати систему заходів, направлену на оздоровлення і фізичний розвиток дітей, їх етичне виховання, розвиток допитливості і пізнавальної активності, формування культурно-гігієнічних і трудових навичок.

3. Здійснення педагогічної і санітарної освіти батьків з питання виховання і оздоровлення дітей в літній період.

Кiлькiсть переглядiв: 1038

Коментарi

Новини

Опитування

Хто відвідував наш сайт?

Календар

Попередня Квітень 2024 Наступна
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930